Jaarverslag 2008

Jaarvergadering

Het jaar gaat van start op een andere datum dan normaal met de jaarvergadering op vrijdag 29 februari 2008 te Rotterdam. De opkomst is redelijk te noemen, ( 17 personen en 3 partners) de dag is daardoor niet minder gezellig.

Tijdens deze vergadering komt Rene Ariës ons bestuur versterken en zal de plaats innemen van Marco Engel tijden de jaarvergadering van 2009.

Er vindt een mooie discussie met de heren van de ABN plaats en wordt de problematiek besproken om een buitenlandse reis mogelijk te kunnen maken.

De rest van de inhoud van deze vergadering vind je terug in de notulen.

Na het officiële gedeelte gaan we over tot serieuze zaken: Bowlen! Sommige van ons presteren al meteen als professionals. Marco eindigt zijn laatste jaar als bestuurslid goed en pakt meteen de wisselbeker. We sluiten gezellig af met steengrillen.

Het 1e half jaar is tamelijk stil geweest rondom de JOA, het bestuur is erg druk bezig geweest met het organiseren van een buitenlandse reis en soms valt het niet mee om dat naast het werk te combineren.

Maar de 2e helft van het jaar heeft meer dan goed gemaakt en het bestuur heeft zich voorgenomen om op deze voet zo door te gaan.

Ribvaren

Op zaterdag 30 augustus was het weer tijd voor een super gave excursie met de Firma Pelt, we zijn elk jaar al wat sensatie gewend…..maar dit slaat werkelijk alles!! We gaan ribvaren! We verzamelen bij de firma Pelt in Rotterdam en na een klein stukje lopen staan er 2 mega rib boten met ronkende motoren op ons te wachten. We beginnen rustig en voor we het weten knallen we in nog geen ½ uur over zee naar Scheveningen. Daar drinken we wat en voor we het weten zijn we weer terug bij de firma Pelt, waar een heerlijke lunch op ons te wachten staat. Het JOA bestuur heeft een bedankbriefje naar Pelt gestuurd en met medewerking van Sandra v/d Horst is er een mooi stukje in het Vakblad natuursteen gekomen.

Buitenlandse Reis

Vooral door de sponsering van Natuursteen Holland was het mogelijk om toch nog een buitenlandse reis te organiseren. We gaan naar Spanje en wel van maandag 15 september t/m 19 september. Het wordt een leuke reis met veel interessante bezoeken. Zie het uitgebreide verslag, wat uitgedeeld is! (verzorgt door Jeroen van Leeuwen) En uiteindelijk geplaatst is in het Vakblad Natuursteen.

Binnenlandse excursie naar het hoge noorden

De opkomst naar het hoge noorden was echt spectaculair te noemen…29 leden melden zich aan om mee te gaan. Sandra van der Horst heeft weer een mooi artikel geplaatst in het Vakblad Natuursteen. Zie bijgaand het verslag!

Het afgelopen jaar is het bestuur zo’n 5 a 6 keer bij elkaar geweest.

Tijdens deze bestuursvergaderingen komen o.a. secretariële en financiële zaken  aan de orde. We hebben afgelopen jaar vele malen contact met de ABN gehad om te kijken of de JOA en de ABN meer voor elkaar kunnen betekenen. Daarover in de loop van dit jaar meer. We hebben nu een leuk contact met het Vakblad Natuursteen en die verzorgen toch elke keer weer mooie verslagen, wat het hopelijk voor bedrijven ook weer interessanter maakt om ons te sponsoren.

Jammer genoeg wordt de site nog erg weinig bezocht, maar dat zal allemaal wel langzaam beter worden. We hebben immers afgelopen jaren ook erg ingezeten over opkomst…..

Het bestuur kijkt terug op een mooi jaar en hoopt op een mooi jaar met vele leerzame en gezellige aspecten.